Ve čtvrtek 16.6. probíhal na druhém stupni projekt na téma OZÓN. Z prezentace na interaktivní tabuli žáci získali informace o významu, složení a ztenčování ozónové vrstvy, dále o vlivu UV záření na organismy a o důležitosti ochrany člověka před UV zářením.
V následující aktivitě si ve skupině vyrobili různé přikrývky hlavy a sluneční brýle jako nezbytnou součást ochrany před UV zářením. Žáci 5. třídy s pí uč. Strasserovou vyhodnotili z každé třídy jednu nejlepší pokrývku hlavy a slunečními brýlemi.
6. třída Zelenka Tomáš, Ondráček Matěj, Lhoták Filip, Kučera Vojtěch
7. třída Dadoková Lenka, Drahotská Kristýna, Coufalová Iveta
8. třída Horáček Vladimír, Kesler Tomáš, Bednář Luboš, Zajíček Roman
9. třída klobouk KAREL: Vakulová Lenka, Joudalová Monika, Endlicherová Lucie
Dalším úkolem bylo zjistit několik informací o kůží na internetu, jejím opalování a opalovacích krémech a doplnit do připraveného přehledu, který byl obodován. Nejlépe si s tím poradily žákyně 9.třídy Lucka Endlicherová a Lenka Barková, z 8. třídy Kateřina Vrbová a Michaela Charitunová, ze 7. třídy Zdeněk Pištora a Ondřej Sobl a ze 6. třídy Lukáš Pechan, Patrik Onodi, Daniela Hanušová a Denisa Sigmundová.
Logický a časový úkol měl název „Zalep ozónovou díru“. Žáci museli poskládat do připraveného vystřiženého kruhu jednotlivé dílky, aby zcela kruh zakryli. Nejrychleji si s tím poradili Jiří Hegr, Kateřina Němcová a Anna Hrubecká z 9. třídy.
Závěrem celého projektu bylo vyplnění testu. Každý žák bojoval sám za sebe. A jak to dopadlo? Samozřejmě že nejvíce znalostí by měli mít žáci 9. třídy, ale ne vždy. Nejvíce bodů získal Ondřej Sobl ze 7. třídy. Nejlepší z 9. třídy byli Michal Petrák, Jiří Patka, Kateřina Němcová, Jiří Hegr a Anna Hrubecká, z 8. třídy Tomáš Kesler a ze 6. třídy Jan Vysloužil a Daniela Hanušová.
Ing. Hegrová Dagmar, zást.řed.
A pár foto z průběhu dne…
| Zdroj: Ing. Hegrová Dagmar